Positif dalam diri

Posted by Brader Az On Sunday 24 February 2013 2 comments

kadang kala tidak paham kehendak individu yang mempunyai satu persepsi yang mana tidak selari dengannya, maka tomahan dilepaskan sebagaimana kehendak turut hatinya, akan tetapi kewajaran terhadap sesuatu adalah seharusnya dinilaikan terlebih dahulu demi kesejahteraan disekeliling. gua menyatakan perkara ini bukan kosong tiada matlamat tapi terguris di nurani apabila tertengok dan terbaca satu ruang komen yang sudah di print skrin kan dan dipaparkan di wall  Facebook. gua nak jimat masa penaipan, jom terjah gambar dibawah:

 

adam corrie

 

sepatutnya apabila ada penghijrahan dari saudara-saudara kita, maka kita adalah penugas yang sewajibnya menyokong dan membantu golongan ini untuk terus bersemangat didalam hijrahan mereka kerana golongan ini kebiasaan mudah lemah semangat kerana mereka tidak mendapatkan kekuatan yang dapat membangunkan diri mereka didalam proses penghijrahan. tetapi itu tidak semua, mungkin ada yang sebaliknya. alhamdulillah.

 

apa yang tertera diatas(komen) adalah amat mengecewakan kerana ia bukan membantu atau menyokong malah memberi satu ejekan yang mana ia boleh memhasilkan satu natijah yang tidak elok pada agama islam.

 

dan gua amat kecewalah dengan apa yang dinyatakan di ruang komen diatas itu. dan bagaimanakan pendapat anda pula? renungkan.

2 comments:

  1. As salam dari BUNDA, itulah penyakit masyarakat namanya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam bunda, sememangnya ia lahir dari masyarakat yang bersifat negatif.

      Delete